Klachtenprocedure

Het is mogelijk dat tijdens begeleiding door KRACHT opleidingen een klacht ontstaat. KRACHT opleidingen neemt deze klacht uiterst serieus. Dit document beschrijft de procedure in het geval er een klacht wordt ingediend.

Definities

  1. KRACHT opleidingen, onderdeel van de Healthy Crew is gevestigd te Leiden;
  2. Klager: een deelnemer aan een opleiding of training van KRACHT opleidingen.
  3. Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of training bij KRACHT opleidingen of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.

Indienen van een klacht

  1. De klager kan een klacht indienen wanneer hij/zij een afwijking ten opzichte van de verwachting constateert. Een klacht kan gaan over een opleider, medewerker of cliΓ«nt van KRACHT opleidingen of over KRACHT opleidingen als organisatie.
  2. De klacht dient schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend te worden ingediend en gericht aan de directie van KRACHT opleidingen, Kanaalpark 140, 2321 JV te Leiden.
  3. De klager meld de klacht uiterlijk binnen één maand nadat de situatie waarover de klager een klacht heeft voorgedaan.
  4. Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.

Behandeling van de klacht

  1. De directie bevestigt de ontvangst van de klacht aan de klager binnen 4 weken.
  2. De directie verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover de directie beschikt.
  3. Binnen ten hoogste 6 weken na ontvangst van de klacht stelt de directie de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden. Indien er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de klager hiervan binnen deze 6 weken in kennis gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht en een indicatie zal worden gegeven binnen welke termijn het verslag zal worden toegezonden.

Vertrouwelijkheid

  1. De Directie behandelt de klacht met volledige geheimhouding en zorgt ervoor dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene(-n) wordt beschermd.
  2. Van de klager en eventuele externe partijen wordt eenzelfde vertrouwelijkheid vereist.

Kosten

  1. Voor een klager zijn geen kosten verbonden aan het indienen van een klacht. Wanneer een klager juridische raadspersonen of deskundigen heeft ingeschakeld of wenst in te schakelen, dient de klager de kosten hiervan voor eigen rekening te nemen. Deze kosten kunnen niet verhaald worden op KRACHT opleidingen.

Behandeling en uitspraak

  1. Binnen 3 weken na het horen neemt de directie een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.
  2. De Directie is bevoegd om een uitspraak te doen over de klacht zelf en over de eventueel daaraan gekoppelde aanpassingen.
  3. Indien de klager het niet eens is met de uitspraak kan deze zich wenden tot de Klachtencommissie, TimBetween mediation, info@timbetween.nl, www.timbetween.nl
  4. De Klachtencommissie neemt de opvolging van de klacht verder met de cliΓ«nt op. De commissie doet uitspraak over de klacht en stelt de betrokken partijen hiervan op de hoogte. De uitspraak van de Klachtencommissie is bindend voor alle partijen. De eventuele consequenties worden door KRACHT opleidingen snel binnen een redelijke termijn afgehandeld.
  5. Indien de klacht geheel of gedeeltelijk gegrond wordt geacht, doet de klachtencommissie voorstellen en/of aanbevelingen aan KRACHT opleidingen met betrekking tot aspecten als:
    1. genoegdoening richting klager
    2. mogelijke maatregelen richting aangeklaagde
    3. mogelijke preventieve maatregelen om (herhaling van) soortgelijke klachten te voorkomen
  6. De uitspraak van de klachtencommissie wordt schriftelijk gemotiveerd en toegestuurd aan klager, aangeklaagde en directie van KRACHT opleidingen. Geregistreerde klachten bewaren wij voor een periode van 1 jaar.

Slotbepaling

  1. In alle gevallen waarin deze klachtenregeling niet voorziet, beslist de directie van het KRACHT opleidingen, na eerst de klachtencommissie gehoord te hebben.

Ingangsdatum

  1. Deze regeling is ingegaan op 1 september 2022